Traieste sanatos

Care este importanta somnului in viata noastra?

Atunci cand reusesti sa schimbi ceva in alimentatie si te mai apuci si de niste miscare, ai mari sanse sa imbunatatesti si calitatea somnului. Cumva, e un cerc vicios. Daca mananci aiurea si ai o viata sedentara, probabil ca nici nu reusesti sa dormi foarte bine.

somn1

Intai de toate, e important sa stiti cum va afecteaza viata lipsa somnului: genereaza iritabilitate, dificultate in concentrare si irascibilitate; cauzeaza crestere in greutate, afectand modul in care corpul nostru proceseaza si inmagazineaza carbohidratii; cauzeaza probleme legate de hipertensiune, creste nivelul hormonilor de stres si provoaca batai neregulate ale inimii; cauzeaza slabirea sistemului imunitar.

somn4

In timpul somnului creirerul se curata de toxinele acumulate in timpul zilei; procesul de curatare a toxinelor este cu atat mai important cu cat acumularea de toxine la nivel cerebral poate creste riscul aparitiei bolii Alzheimer. Somnul joaca un rol important in formarea celulelor de mielina, care ajuta la protejarea circuitelor creierului. Totodata, somnul este un proces esential pentru vindecarea interioara a organismului; in timpul somnului au loc procese de reparare a inimii, a vaselor de sange, a celulelor si a tesuturilor.

somn f

Pentru un somn de buna calitate, e nevoie ca inainte de ora de culcare sa faci activitati relaxante. La fel de importanta este si ora de culcare, este de preferat sa te culci in fiecare seara cam la aceeasi ora. Se creeaza o rutina pe care organismul tau o va agrea si iti va fi mult mai usor sa adormi. Evita sa dormi in timpul zile sau, daca o faci, incearca sa tragi un pui de somn inainte de ora 15. Evita consumul de cafea dupa ora pranzului, organismul are nevoie de in interval cuprins intre 3 si 7 ore sa o elimine, in functie de fiecare individ in parte. Desi hidratatea este importanta, evita consumul de lichide inainte de culcare. Mesele copioase inainte de culcare ingreuneaza digestia si iti va fi dificul sa ai parte de un somn bun cu un stomac prea plin. Este in regula sa iei o gustare inainte de culcare, daca e nevoie, dar limiteaza-ta la ceva usor pentru stomac.

somn3

Citeste o carte inianinte de culcare, uita-te la un film, asculta muzica sau, pur si simplu gaseste o activitate care te relaxeaza, gen yoga. Pune pe noptiera niste levantica, aeriseste bine camera inainte de culcare, nu o supraincalzi. Si, cel mai important, lasa grijile la usa dormitorului. Si maine e o zi in care iti poti bate capul cu tot felul de probleme. Somn usor!

admin

Adauga un Comentariu

Apasa aici pentru a comenta