Lifestyle

Colegii de birou si relatiile cu ei

                Daca stam bine sa ne gandim, pe parcursul vietii, petrecem la fel de mult timp cu colegii de la birou cat si cu membrii familiei. Si este suficient ca munca, in sine, reuseste sa fie un motiv de stres, macar relatia cu cei alaturi de care lucrezi sa fie una armonioasa. Cu toate acestea, conflictele cu cei de la birou sunt inerente, uneori. Se pot ivi tensiuni din cauze diverse, cum ar fi exprimarea unor opinii diferite in privinta unor proiecte sau in stabilirea unor obiective, discutiile in contradictoriu cu privire la gradul de incarcare cu sarcini sau aspecte legate pur si simplu de confort (volumul muzicii, utilizarea aerului conditionat, deschiderea sau inchiderea geamului, vorbitul prea tare si prea mult la telefon in interese personale, etc) pot fi motive. Si duc la stari tensionate care te ajuta sa fii oricum, numai productiv si eficient nu.

birou34

                Cum gestionezi relatiile cu cei alaturi de care muncesti? Cum pe ceilalti nu ii poti schimba prea usor, poate este indicat sa incerci sa schimbi tu ceva la comportamentul tau. Prevenirea unor situatii tensionate se poate face cu ajutorul unei bune comunicari si a negocierii, fa-ti un obicei din a-ti exprima opiniile in mod autentic si din a-i asculta pe ceilalti, cu empatie si rabdare. Accepta compromisuri rezonabile pentru a ajunge la situatii in care ambele parti au ceva de castigat. Incearca sa renunti la folosirea lui ”trebuie” si inlocuieste-l mai des cu ”ar fi de preferat”, felul in care ceilalti te vor percepe se va schimba, intr-un mod pozitiv.

                Zambeste, fii deschis si amabil cu cei din jur, foloseste-te de un simt fin al umorului, bine dozat si fara sa jignesti pe cineva. Detensioneaza situatii cu un zambet si o gluma. Adapteaza-ti comportamentul in functie de felul de a fi al persoanei cu care lucrezi. Daca ai un coleg pasiv – agresiv, care nu-si exprima in mod direct dezacordul dar este adesea imbufnat, ajuta-l sa-si exprime punctul de vedere. Daca ai un coleg anxios, care-si exprima ingrijorarea cu privire la diverse aspecte legate de munca, e important ai o abordare calma, sa iti exprimi increderea sau sa iti folosesti umorul ca pe un aliat in detensionarea anumitor momente.

birou3

                Evita grupurile si grupuletele, incearca sa nu iti petreci tot timpul cu aceeasi oameni, pentru ca diversitatea poate fi o provocare. Fa-ti o regula din a fi deschis cu toata lumea, da-le o sansa si celor care nu par a fi chiar pe placul tau, nu se stie niciodata ce persoana minunata se ascunde sub un tip morocanos, care vesnic este nemultumit si bombane. Daca ti se intampla sa fii martor la conflictul dintre doi colegi de birou, ar fi bine sa incerci sa nu iei partea nimanui.

birou2

                Cu siguranta sunt si situatii in care te simti coplesit de ceea ce ai de facut si de ceea ce se intampla in jurul tau. Atunci, cel mai indicat, ar fi sa iei o pauza. Puneti castile in urechi si asculta o melodie, iesi pe terasa, respira adanc, bea putina cafea, suna-ti prietena cea mai buna, gaseste o modalitate de a te deconecta si de a te relaxa pentru cateva minute.

birourre

Mentinerea unei relatii bune la locul de munca iti permite sa dai tot ce e mai bun in relatiile cu cei din jur, cu prietenii si cu familia. Nimeni nu spune ca e usor sa ai relatii bune chiar cu toata lumea, dar nu e imposibil. Si, daca ai zi proasta, cred ca ai putea sa recunosti ca ai avut si zile mai bune si, atunci, colegii tai vor sti cum sa te abordeze.

admin

Adauga un Comentariu

Apasa aici pentru a comenta