Stiai ca? Traieste sanatos

De ce mancam mai mult in anotimpul rece?

Din punct de vedere genetic, organismul uman este programat ca in lunile reci sa manance mai mult si mai caloric, pentru a supravietui. Faptul ca zilele sunt mai scurte si organismul se bucura de mai putina lumina duce la scaderea nivelului de melatonina in organism. De aceea, pe langa mancat, in lunile reci simtim, de asemenea, nevoia sa dormim mai mult. Stramosilor nostri li se potrivea perfect, pentru ca in lunile reci mancau mai mult si dormeau mai mult, conservandu-si astfel energia de care aveau nevoie in sezonul cald. Insa, in zilele noastre, melatonina nu mai reduce pofta de mancare, ci, dimpotriva, o creste. Daca ati obsevat ca, o data cu venirea frigului, aveti senzatie mai pronuntata de foame si ca simtiti nevoia sa mancati mai mult, sa stiti ca nu este nimic in neregula cu voi.

mancare proteica2

Proteinele ne tin de cald, pentru ca, ori de cate ori mancam, creste nivelul de energie al organismului. Acest proces se petrece indiferent de alimentele consumate, dar exista si anumite mancaruri care ne tin de cald. In primul rand proteinele si mancarurile care contin mai multe grasimi. Incercati, totusi, sa inlocuiti grasimile saturate cu cele nesaturate, din peste. Omega 3 si Omega 6 sunt benefice organismului dar, din pacate, acesta nu le produce, asa ca trebuie sa le luam din alimente. Apoi, alimentele picante (ghimbirul, ardeiul iute, ustoroiul) sunt cerute de organismul nostru in timpul iernii.

Este o mare provocare sa mancam sanatos pe timpul iernii, astfel incat primavara sa nu ne luptam cu kilogramele in plus. Inca un aspect demn de retinut este ca mancatul nesanatos duce, dupa sine, la o imunitate mai scazuta. De obicei, iarna avem la dispozitie mai putine fructe si legume proaspete. Asa ca este de preferat sa punem in cosul de cumparaturi legume si fructe congelate. Daca esti prevazator, iti poti congela singur, in timpul verii, diverse alimente, cum ar fi zmera, afinele, fructele de padure in general. Putem congela, deci, mai multe decat traditionalele visine pentru prajitura pufoasa cu visine. Pe timp de iarna puteti opta oricand pentru mancaruri pregatite din mazare, linte, naut, fasole. Sunt alimente bogate in proteine, sanatoase si pot fi pregatite in diverse moduri.

mancare proteica

Pentru a preveni o crestere in greutate pe timpul iernii este bine sa iti planifici mesele, sa stabilesti cu membrii familiei un meniu saptamanal, fa cumparaturile in functie de meniul ales si fa un tabel al meselor. In felul acesta vei evita vesnica intrebare “Noi ce mancam azi?”, vei economisi mult timp si, probabil si niste bani. Pe deasupra, vei avea toate sansele sa incapi in rochia aceea minunata pe care ai pus ochii la magazin pentru petrecerea de Revelion!

admin

Adauga un Comentariu

Apasa aici pentru a comenta