Traieste sanatos

Despre kilogramele in plus

Eine junge, schlanke Frau in Jeans mit Massband nach erfolgreicher Diaet, Credit: McPhoto/face to face

Ca si observatie generala suntem tentati ca suntem femei sau barbati sa cautam solutii magice de slabit ,ceea ce nu luam in seama este faptul ca lupta cu kilogramele este una extrem de dificila ,ea nu e deloc asa … doar ca nu doar alimentele sunt cauza kilogramelor  extra….

Va voi vorbi in articolul ce urmeaza despre ceea ce inseamna sa ducem o viata relativ echilibrata:

 

 

 

 

Multi dintre noi punem excesul de greutate pe fondul unei mosteniri genetice de la parinti sau bunici … dar asta nu e tot hai sa mai adaugam si obiceiul alimentar cat si viata defectuoasa.Pe de o parte persoanele supraponderale cauta scuze … de genul ca nu au timp… ca au o viata aglomerata cautand mereu scuze pentru kilogramele in plus iar de cealalta parte persoanele slabe sustin ca nu e mare filozofie sa slabesti dand o explicatie de altfel logica :trebuie sa consumi mai putine calorii decat arzi.Adevarul absolut fiind cu totul altul … este mai usor sa ne ingrasam decat sa slabim…slabitul este cu mult mai dificil decat se spune.

 

 

 

 

 

 

Dorinta de a pierde greutatea in plus este destul de mare pentru toti ,dar statistic vorbind 95 din 100 de adepti ai oricarei cure de slabit esueaza.Ei dau gres pentru ignora o regula de baza a psihicului nostru cel ce controleaza procesele constiente si inconstiente ale oraganismului nostru si anume atunci cand urmam o dieta stricta automat organismul nostru interpreteaza aceasta ca o infometare si evident ca metabolismul este incetinit si acesta incearca sa depoziteze cat mai multe grasimi posibil.Acesta este principalul motiv pentru care multi dintre adeptii dietelor renunta pentru ca nu se vad rezultate imediate in dorinta lor de a elimina kilogramele in plus.

Un alt factor de esec comun este acela ca ne alegem teluri prea sus si greu de realizat fara sa tinem cont si de fondul genetic,fara sa intelegem ca nu toti putem si foto modele.

O dieta din punctul meu de vedere inseamna un complex sau cumul de factor incepand cu alimentatia si continuand cu miscarea ,emotia,odihna…Incerc sa spun ca traim intr-o lume nebuna ce ne da peste cap tot bioritmul de la alimentatie care pe baza stresului cotidian creierul nostru creeaza adrenalina si cortizol spunandu-ne ca ne este foame tot timpul uitand sa ne mai dea si impulsul de ” suntem satul” ,pe de alta parte plecam la serviciu dimineata si ajungem acasa tarziu fara sa mai avem timp sa gatim sanatos  si apare si solutia de fast food, e mai rapida si mai practica ,activitatie sportive sunt din ce in ce mai rare si de aici apare si obezitatea.

 

 

 

 

 

Din pacate pana acum ceva vreme aceasta aparea dupa varsta de 40-45 de ani ,conform unor studii recente varsta la care persoanele devin obeze a scazut incredibil de mult ;obezitatea afectand si persoanele cu mult sub 30 de ani.

Apar zilnic in toate mediile de informare tot felul de solutii miraculoase de slabil pastile ,shake-uri minune ,acestea dand sau nu rezultate uneori chiar imbolnavind organismul. Din punctul meu de vedere trebuie sa ne schimbam stilul de viata de la aliment,emotie ,miscare fizica , cu riscul de a ma repeta ,nu putem face minuni cu o pastila intr-o zi … cat pentru multe zile de esec in ceea ce inseamna noi…

 

 

 

 

 

O dieta alimentara echilibrata pe care o recomand pentru o alimentatie sanatoasa si echilibrata:

 

ZIUA 1:

MIC DEJUN:paine integrala sau graham ,rosii si ceai .

PRANZ:file de peste oceanic ,fructe

SEARA:cina trebuie sa contina:branza de vaca amestecata cu smantana ,ardei gras  si paine neagra.

 

ZIUA 2:

MIC DEJUN:iaurt natural degresat,chifle cu seminte si eventual un ceai,

PRANZ:ciorba de fasole cu carne de curcan,taitei cu seminte de mac si miere

Intre mese se pot consuma fructe

SEARA: mazare,salata de legume cu lamai si ulei ,paine neagra.

Exercitiile fizice dar si activitatea zilnica mult mai intensa ne ajuta sa ardem surplusul de calorii,zilnic ne este recomandat 30-60 de minute de exercitii de gen strecing , de genul cum era inviorare de atunci cand eram copii,este de asemenea bine sa nu mai evitam sa urcam si coboram scari… desi evident e mai comod liftul ,sa incercam bicicleta decat masina … etc.

ECHILIBRUL EMOTIONAL afecteaza obezitatea cat si aparatul locomotor.In plan subtil este vorba despre indicatori ai lipsei de iubire ,in cazul unui nivel de zahar in organism (glicemie ridicata) indica faptul ca iubim pe ascuns si nu ne exprimam sentimentele.Foame sau scaderea glicemiei sunt asociate cu scaderea acestui sentiment.Nici un aliment fizic nu ne poate umple acest gol pe termen lung. De aceea este esential sa mentinem un echilibru emotional pentru a detine controlul asupra echilibrului greutatii.

In incheiere vreau sa spun ca nu este nevoie sa faceti lucruri extraordinare de bine pentru a slabi, adevarul unei siluete este sa faceti extraordinar de bine lucruri normale!

 

 

admin

Adauga un Comentariu

Apasa aici pentru a comenta