Home » Importanta alimentatiei zilnice
Traieste sanatos

Importanta alimentatiei zilnice

Corpul uman este un complex de procese si timp de executie ai dietei, somnului cat si al odihnei pe langa restul de activitati zilnice ce le executa.Asemenea oricarui mecanism si corpul uman  are un ritm biologic dupa care funcționeaza, comportandu-se aproape la fel in fiecare zi sau cel putin nevoile si recompensele pentru a functiona la fel si a mentine automat un echilibru asupra sanatatii sunt aceleasi in fiecare zi.

Stomacul se golește la fiecare 3-4 ore, de aceea, normal ar fi sa mancam cam la aceleasi ore desigur sa nu uitam ca intr-o zi care are 24 de ore 8 ore cel putin ni le ocupam cu odihna moment in care metabolismul dar si celelalte functii vitale scad ca intensitate .Si atunci ne raman 16 ore in care trebuie sa rationam mancarea necesara existentei si efortului ce va avea nevoie  de “ carburant “ peste zi de aceea rationarea se face in 3 mese cumva la distante egale ca timp dar si 1-2 gustari la nevoie.Corpul uman are nevoie de energie pentru activitatile zilnice.

In ceea ce urmeaza vom vorbi despre ce si cum mancam in decursul unei zile .

Dimineata

Este momentul in care ne hranim organismul cu necesarul de hrana pentru a ne energiza organismul ,hrana matinala este reprezentata de carbohidrați cu absorbtie lentă, precum pâine integrală sau cereale integrale, asociate cu proteine pentru sațietate, precum: ouă, lactate, branzeturi etc.

Pranzul

Este masa cea mai consistenta deoarece perioada pranzului coincide cu perioada de apogeu a digestiei corpului uman.In consecinta se pot asocia proteine si grasimi slabe precum carne ,peste si branzeturi; carbohidrati cu absorbtie lenta de genul pastelor integrale ,linte ,mazare ,fasole boabe.Ora ideala a pranzului este intre 12 si 13 daca planificam sa mancam mai tarziu , dar nu mai tarziu de 14-14.30 aici poate aparea o gustare usoara intre mic dejun si pranz. Alimentele de la pranz trebuie sa tinem cont ca sunt necesare sa asigure o valoare energetica pana la ora 17 cand va urma o alta gustare.

Aproximativ la ora 17 putem servi o gustare usoara de genul unui iaurt degresat sau un fruct sau un pumn de seminte ,nuci sau alune , asta suplinind efortul de peste zi si carenta generata de pauza dintre mese.

Seara

Este momentul in care organismul se indrapta cu pasi mari catre momentul de odihna si automat nu mai are nevoie de mult carburant pana acolo asa ca se recomanda  o masa mai usoara cu continut caloric redus pentru a evita depunerile nedorite. Se recomanda o masa usoara cu continut de legume pregatite in diferite moduri si o carne usoara de peste sau branzeturi slab grase. Deasemenea pentru a evita depunerile de grasime se recomanda ca aceasta ultima masa a zilei sa fie servita pana in ora 20.00.

Noaptea este pentru odihna momentul in care organele se odihnesc ,automat nu vor procesa mancarea iar intre pra 4 si 8 dimineata este momentul cand elimina rezidurile ramase in urma digestiei. Cam asta ar fi o functionare corecta legata de dieta corporala si a mentine echilibrul dorit cu corpul dumneavoastra fara a va retine de la a manca ,trebuie doar sa urmati un program simplu care nu e tocmai riguros si plin de cantariri la gram a mancarii totul depinde doar de putina atentie la ce si cand mancam.

admin

Adauga un Comentariu

Apasa aici pentru a comenta